Козуначени размисли



Здравейте, приятели!

Желая ви светли и спокойни празници! Бъдете здрави и се пазете! Ще бъдат малко по-различни празници за всички ни, някои от нас разделени от близките си заради ситуацията. Но пък вярвам, че е важно, че в душата сме заедно. 

Тази година боядисах много малко яйчица. Реших, че няма нужда да прекалявам. От месеци приготвям яйцата си на пара, когато ни се ядат варени. Реших, че и тези за боядисване ще приготвя така. И от 17 яйца нямам нито едно пукнато. Този път грабнах първите бои, които видях в магазина. бяха от най-евтините, а се оказаха много хубави. Вижте какви са ми ярки яйцата, а не бяха бели.




Искам да ви призная, че се влюбих в това оформяне на козунака от снимките. То даже си имало и тренд миналата година. Аз тогава по Великден бях на работа и съм го пропуснала. Тогава даже не месих май... нямам спомени вече. В този пост няма да пиша рецепта.

Първо направих кулич кръфин с шафран и портокалов сок, с пълнеж от шоколад, портокалови корички, микс от стафиди и печени орехи. Направих го за брат ми. Ухаеше вълшебно. Вдъхнових се от на Катето рецептата, нямах обаче вино и веднага го замених с каквото имах под ръка - портокалов сок (прясно изтискан). Брат ми още не е ял от него, но съм сигурна, че ще му хареса щом е пълен със стафиди. Аз да си призная попрекалих с плънката. Шафранът придава един прекрасен фин аромат. Задължително ако имате под ръка опитайте тази рецепта от линка, който съм споделила.

Двете снимки, които следват са на този със шафрана. Не са особено хубави, защото са от телефона ми.





Много ми допадна това оформяне, защото аз най-много обичам кората на козунака. Обичам я с много захар и да е хрупкавка. А тук става просто вълшебно. За съжаление не заснех етапите на оформлението. Мноиго е лесно обаче и може да надникнете в оригиналната рецепта, Катето го е илюстрирала прекрасно. 

Днес правих козунак за нас и замесих ей това тесто със заквасена сметана, което съм използвала за козуначения венец. Разделих го на две. Едната част си я направих на обикновена плитка без даслагам пълнеж, защото моят мъж обича без нищо. И другата част я оформих като кулич крафина. И уж щяхме да го ядем утре, но го изядохме половината. Много вкусно. Пълнежът отново беше с прясно изпечени орехи, шоколад и микс от стафиди и червени боровинки, отново поръсих щедро със захар.
След Великден ще пазя диета 😅😅😅 Защото реших, че ще си похапна доволно козунак. 

Сега ви оставям още малко снимки на тези красоти, а аз отивам да сложа агнешкото да се пече. С картофи и бяло вино. По поръчка на брат ми. Даже тази вечер като се чухме ме попита дали съм сложила много картофи. Естествено, че съм сложила. Утре ще му занеса една кутия пълна с малко агнешко и много картофи. За картофения човек в нашето семейство.

Знаете ли какво се замислих... тази година няма да ядем торта от изостанал козунак 😆😆😆

Хубава вечер от мен!











2 коментара:

  1. Отвсякъде са разкош! Радвам се, че съм била твое вдъхновение, а още повече ти благодаря, че го сподели. Идеята с поротокаловия сок е чудесна, повече аромат и вкус.
    Нека има здраве, благоденствие и радост в домът ви! Бъдете здрави! Светло Христово възкресение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Кате! Да сте много здрави и вие! Аз малко със закъснение отговарям. Продължавай все така да вдъхновяваш :)
      Прегръдки!

      Изтриване