Напукани меденки


Здравейте, приятели!
Знам, че предвеликденско по-скоро върви да пусна публикация за козунак, агнешко или някакви великденски курабийки, но реших да споделя опита си с тези меденки. Обещавам скоро да напиша публикация за един много вкусен козунак. Не е казано, че козунаци трябва да се ядат само на Великден, нали така?!

Тези меденки са най-вкусните, които някога съм яла. Честно ви казвам. Видях рецептата в блога My Cooking blog. Първоначално направих половин доза за да видя дали ще се харесат. Оооо! Харесаха се и още как! Аз лично не можех да спра да ям от тях. После ги правих още няколко пъти и никога не оставаха за повече от два дни в кутията. Точно такъв тип меденки съм търсила винаги, мекички.
Бях болна още и много ми се дояде нещо сладко и си купих едно пакетче меденки от магазина до вкъщи. Струваше 2.70 за нямаше и 200 грама. Не бяха лоши, но аз винаги съм предпочитала да си направя вкъщи. Още повече, че в купените имаше цяла менделеева таблица.
Тези станаха 200 пъти по-вкусни и като цена сигурно излязоха и доста по-евтини. Ароматни, вълшебни. Да не ви казвам баба колко много омете. 😁😁😁

Не съм променяла нищо в рецептата. Единствено всъщност замених содата с бакпулвер, защото само това имах. После правих и със сода, но без да я гася в оцет. И добавих малко карамфил. Съветвам ви да запретнете ръкави и да си ги направите. Най-хубавото е, че не ви трябват коооой знае какви умения за месене. Буквално всичко се бърка.
Аз не съм слагала орехи, защото нямах никой от пътите в които ги правих. Но съм сигурна, че ще станат много вкусни и с орехи.






Продукти:
2 яйца,
180 гр. захар,
150 гр олио,
110 гр мед,
14 гр канела,
щипка карамфил,
470 гр брашно,
1 пак бакпулвер (или 12 гр. сода бикарбонат)

Яйцата се разбиват със захарта, добавят се меда, олиото. Към тази смес се добавят сухите съставки и се оформя тесто. Хубаво е да оставите тестото да почине малко за да поеме всички аромати.

Фурната се загрява на 170. Тавичка се постила с хартия за печене. От тестото се откъсват парченца по около 20-22 грама и се оформят на топчици, които се приплескват малко. Редят се на разстояние една от друга. Пекат се за 10-15 минути. Не ги препичайте за да не станат твърди. Трябва да са приятно запечен. Сладките се напукват при печенето.

След като изстинат може да ги натопите в разтопен шоколад. 



0 comments:

Публикуване на коментар